„Topwin E-sports“: Ребрандирането – добрите и лошите примери

Брандирането е мощен бизнес инструмент, който може да помогне за освежаване на имиджа на една компания. Успешното ребрандиране e добре да зачита основния имидж на марката, да напомня за него, но да го облече в съвременна визия. Това може да бъде от ключово значение за достигане до нови аудитории и рекламодатели.

Промяната на лого, което феновете ценят, може да бъде трудно и, ако не се съобрази с различни фактори като памет, идентичност и припознаване от публиката, често може да разочарова и отблъсне феновете на бранда или компанията. Светът на електронните спортове не прави изключение за тези практики. Примери има – както добри, така и лоши, което дава достатъно материал, за да ги съберем в една статия. Без определен ред, ето някои от най-добрите и най-лошите ребрандирания в електронните спортове. Започваме с позитивните екземпляри.

Fnatic

През януари 2020 Fnatic представи по-минималистична, по-опростена версия на логото си, като това е третото ребрандиране на компанията за 15 години. Базирана в Обединеното кралство, Fnatic има дълга и напоителна история в глобалната сцена на електронните спортове, като например първия световен шампион на League of Legends през 2011 и вземането на първия мейджър на CS:GO през 2013.
По-новата визия не въвежда големи промени в логото, а изглажда ръбовете, модернизирайки го, като същевременно почита наследството на марката. Оранжевата цветова схема на Fnatic остана непокътната, а самото основно лого е осъвременено и леко опростено. С деликатния си подход, ребрандирането беше аплодирано в социалните мрежи.

EU LCS става LEC

През 2018 Riot Games ребрандира водещата лига по електронни спортове European League of Legends (LoL) на League of Legends European Championship (LEC). LEC е преименуван от League of Legends European Championship (EU LCS). В този момент LCS е неразделна част от екосистемата на LoL и въпреки че промяната изненадва някои зрители, тя представлява ново начало за лигата, тъй като са въведени някои промени.
Наред с промяната на името, предишното лого на LCS е преименувано в стилизирана визия, наподобяваща корона. Новото лого на LEC е обявено чрез видео съобщение на 20 ноември 2018, като реакциите на феновете към ребрандирането са предимно положителни.

MOUZ

Известна преди това като Mousesports, немската организация за електронни спортове се отказва от старото си мие през 2022, преобразувайки логото си в модерен червен талисман и променя името на организацията на MOUZ.
Преди ребрандирането на MOUZ, името е масово позната организация за електронни спортове със силно присъствие в Counter-Strike от създаването си през 2002. От 2022 организацията се разширява към по-нови FPS заглавия като VALORANT и Rainbow Six Siege, като същевременно продължава да расте присъствието ѝ и в Counter-Strike.
Ребрандирането на MOUZ е посрещнато с положителни реакции в социалните мрежи, което води до масивни продажби на CS:GO стикери за новото лого на компанията. Въпреки това, малцинство сред феновете се надява, че старото лого ще продължи да присъства по някакъв начин във визуалната комуникация и че няма да бъде изцяло заменено.

Oxygen Esports

Макар и не толкова известна като другите марки в този списък, базираната в Нова Англия организация за електронни спортове Oxygen Esports също е редно да бъде спомената. В новата визия старото изписване OXG преминава в съвсем ново лого наподобяващо ураган. Външната част на емблемата представлява вихрушка, а хиксът вътре е референция към най-силния тим по Call of Duty на организацията, наречен „Boston Breach“.
Надграждането на логото отблезязва прехода на бранда от слаб старт в Rocket League и Rainbow Six към състезател в най-елитните лиги за електронни спортове. Реакциите на феновете от този ход са предимно положителни.

А ето и някои от неуспешните ребрандирания.

Hellraisers

През 2020 украинската организация за електронни спортове Hellraisers заменя съществуващия демоноподобен талисман на отбора с нещо, което прилича на две сърдити вежди. Изключително простият подход възмущава феновете на организацията, като много от тях твърдят, че прекалено минималистичният подход няма характер, като мнозина искат връщане на старото лого.
Само година след ребрандирането и последвалото възмущение на феновете, Hellraisers вече не са в списъка за CS:GO, а след това освобождават своите отбори в DOTA 2 и други игри. От 2024 Hellraisers вече не са активни като организация за електронни спортове.

Evil Geniuses

Основана през 1999, Evil Geniuses e уважавана организация, която представлява Северна Америка на някои от най-големите сцени в електронните спортове. Като една от най-старите организации за електронни спортове, организацията е обожавана от фенове в безброй жанрове, включително стратегически игри от старата школа и по-нови FPS заглавия като VALORANT.
След като са придобити от инвестиционния конгломерат PEAK6 Investments през 2016, Evil Geniuses (EG) ребрандират логото си като дума, изписваща името на бранда – коренно различно решение от класическото и любимо на феновете лого, използвано от организацията от 1999 дотогава. Промяната кара много фенове да се отдръпнат от организацията.
Неуспешното ребрандиране на EG е класически пример, че промяната може да отчужди дългогодишните фенове на една организация. Силните реакции принуждават организацията да замени надписа с лого, подобно на класическото „EG“.
През юни 2024 Evil Geniuses се връщат към класическото лого „EG“ за 25-ата годишнина на марката. Връщането към старото лого е начин да се почете наследството на бранда. „Идеята беше да поставим оригиналното лого на нашето знаме за предстоящото състезание VALORANT Champions. Осъзнахме, че е редно да поправим грешката си от миналото. Чувстваме, че това е логото на Evil Geniuses, което всички познават добре“, споделя Кейси Еванс, глобален ръководител на маркетинга и брандинга на Evil Geniuses пред Esports Insider.

North Esports

Въпреки че North Esports не ребрандира логото си твърде минималистично като други в този списък, датската организация за електронни спортове модифицира съществуващия талисман на лъва, като му придаде захапка отпред.
Идеята за обновеното лого е лъвът да изглежда като викинг, а организацията да демонстрира скандинавските си корени. Въпреки това, ребрандирането не е добре прието, като критиките са насочени към логото, което според публиката „изглежда по-малко като лъв, а по-скоро като глиган“.
North обявява закриването си през февруари 2021, тъй като инвеститорите избират да затворят организацията пред пандемията от COVID-19.

NRG

NRG е основана, когато съсобствениците на професионалния баскетболен отбор Sacramento Kings решават да се впуснат в електронните спортове. Те купуват франчайза LCS на Team Coast през 2015. През следващите години марката бързо прераства в добре известна организация, най-вече с отбора си в CS:GO, който застава на челно място в класацията на HLTV.
През 2019 NRG решава да се ребрандира и слага съкращението NRG върху глобус на заден план. Не е никаква изненада, че за феновете новото лого се асоциира повече с новинарска телевизия, отколкото с бранд за електронни спортове.
От тази година NRG са с ново лого – буквите, решени в оранжево и червено и без нелепия глобус като фон.

Чети ни пак за още новини от света на електронните спортове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *