GSC казва, че не може да забави Stalker 2 за коригиране на грешки, защото „още един маратон в гонене със сроковете“ ще е непосилен за разработчиците: „Има някои проблеми, но това е игра с душа“, казват от студиото. И подчертават, че след 14 години чакане, вече не е имало за кога да се бавят повече. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl излезе на 20 ноември.
Ревютата на Stalker 2 от професионалните гейминг медии бяха еуфорични, но всички критици бяха категорични, че играта има сериозни бъгове. За да наваксат, разработчиците GSC пускат постоянно пачове, които наистина поправят грешките в играта. Оттук обаче идва логичният въпрос – защо студиото просто не забави издаването ѝ?
В чат с Eurogamer, шефът на GSC Евгений Григорович каза, че причината е проста: може би разработчиците са били на ръба на силите си. „Ти си в много интензивен работен процес в продължение на много месеци до пускането на продукта и работиш свръх възможностите си, много, много повече от това, което обикновено правиш и под най-големия възможен стрес. Нямаш никаква енергия и стигаш до въпроса – имаш ли сили за още един маратон?“
Отговорът, разбира се, е не. „Толкова си уморен, че просто ще умреш, ако се навиеш на още един спринт с тежък дедлайн“, обясни Григорович. Така че студиото реши най-накрая да достави играта, върху която е работило под една или друга форма – и то след поредица от забавяния в продължение на 14 години. „Нямахме възможност да направим повече. Просто имахме шанс да пуснем с каквото сме готови до този момент – датата на издаване – и го направихме.“
Освен това, ако се беше забавила още, S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl щеше да пропусне двата периода с най-високи продажби във всяка сфера – Черният петък и Коледа. Което Григорович също признава, че е било фактор, когато са взимали решението за рилийз. Също така преместването на украинското студио, което разработва играта от Киев в Прага след руската инвазия в Украйна, също има сериозен отпечатък върху работата на GSC.
Така геймърите получиха игра с доста бъгове, а рецензентите, които играха S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl преди пускането му, не пропуснаха да отбележат тези грешки. Все пак това явно не се е отразило сериозно на самата игра. До момента тя има над 62 000 потребителски отзива в Steam и 84% от тях са положителни.
„Не е перфектно, трябва да поправим всичко, има някои проблеми“, каза творческият директор Мария Григорович, „Но това е игра! Това е игра с душа, с чувства, с любов. Дори проблемите – не можеш да ги оправиш, ако нямаш игра.“
Следи ни за още новини от света на електронните спортове.