2024 току що остана зад нас. Освен с вълнуващи преживявания в E-sports, тя ни донесе и въздействащи рекламни кампании и неочаквани сътрудничества на различни брандове от света на електронните спортове. Както и през предходните години, някои маркетингови проекти се откроиха, независимо дали чрез уникална идея или безупречно изпълнение.
Подчертавайки усилията на утвърдени и нововъзникващи марки в индустрията, нека погледнем към някои от най-добрите рекламни кампании за електронни спортове за 2024.
100 Thieves x Pokemon: Колекция мърчандайз
Известна с фокуса си върху мърчъндайза с облекла, северноамериканската организация за електронни спортове 100 Thieves стартира няколко успешни сътрудничества за дрехи в миналото, включително сътрудничество за стоки с Adidas Originals през май. През октомври организацията пусна ограничена серия стоки в партньорство с емблематичния франчайз за аниме и игри Pokemon. Анонсиращият видеоклип включва клавиатури с тематика на Pokemon, както и дрехи, украсени с популярни герои, като Bulbasaur, Charmander и, разбира се, Pikachu. Въпреки че маркетинговата кампания около самото стартиране на линията не беше кой знае колко вълнуваща, това сътрудничество показва как брандираните електронни спортове могат да бъдат вълнуващи и в очите на феновете.
Goodday: Boomers 2 Gamers предизвикателство за електронни спортове
Изключителните кампании могат да бъдат създадени от всяка марка, независимо от размера или световното признание. Малайзийската компания за мляко и млечни продукти Goodday доказва това с очарователната си инициатива Boomers 2 Gamers. Насочен към хора на възраст поне 50 години, проектът покани десет възрастни граждани да участват в тренировъчни сесии по Counter-Strike 2 под ръководството на бивши професионални спортисти. Целта беше да се формира нов старши CS2 списък с изгряващите топ 10 участници. Освен това Goodday пусна емоционално видео резюме на предизвикателството в своя профил в Instagram. Във видеото възрастни хора и техните по-млади роднини обясняват как Boomers 2 Gamers им е помогнал да преодолеят пропастта между поколенията и да разберат по-добре предимствата на състезателните игри.
Red Bull Gaming x CHEW Productions: документалния филм Memories of CS:GO
Като цяло франчайзът на Counter-Strike имаше пълна със събития година. След пускането на Counter-Strike 2 през септември 2023 състезателната сцена се премести от CS:GO към нейния наследник. С началото на първия по рода си CS2 Major през март тази година, Red Bull Gaming и CHEW Productions пуснаха първия епизод от техния документален филм от две части Memories of CS:GO. Отбелязвайки повече от десетилетие състезателна история, „Ранните години“ обхваща ранните разработки на заглавието и началото на електронните спортове. Втората част, наречена „Последните години“, подчертава наследството на играта, както и нейните най-големи личности и моменти. С времетраене повече от три часа, Memories of CS:GO представлява добре изпълнено сбогуване с едно от най-популярните заглавия в електронните спортове.
Team Vitality x ALDI: Кампания против токсичността срещу жените
Веригата супермаркети ALDI подкрепя женския отбор на Team Vitality за League of Legends, Rising Bees, от самото създаване на тима през 2023. Тази година двете организации обединиха усилията си, за да повишат още повече осведомеността за насилието, с което жените обикновено се сблъскват в света на игрите и електронните спортове. Централният елемент на инициативата е видеоклип, в който играчите на Rising Bees, както и други професионалисти в електронните спортове, четат съобщения на омразата и обсъждат как подобни коментари влияят на тяхното психично здраве и представяне в играта. Въпреки това, видеото също демонстрира повдигащия морала ефект на любезните съобщения, прочетени от участниците в опит да насърчат позитивността в игралните събития. В YouTube канала на Team Vitality видеото има 140 000 гледания.
Astralis x Elgiganten: Кодове за отстъпка за борба с токсичността
Организацията за електронни спортове Astralis и магазинът за електроника Elgiganten стартираха уникална кампания с подобно послание: борба с токсичността в игрите чрез създаване на положителна среда. Инициативата „Less Flaming, More Gaming“ покани членовете на списъка на Counter-Strike на Astralis да се появят в промоционални материали и да образоват зрителите срещу токсичността. Тези ангажименти също представляваха реални кодове за отстъпка за уебсайта на Elgiganten със съобщения, като например „Обещавам, че няма да се ядосвам или да започна да обиждам приятелите си само защото не са хвърлили граната или молотов среща враговете. A и тогава ние завършихме губейки този рунд GLHF.” С тази креативна кампания Astralis и Elgiganten успешно направиха една сериозна тема по-лесно смилаема за широката аудитория.
Evil Geniuses: ребрандиране по случай 25-та годишнина на организацията
През 2024 се навършиха 25 години на една от най-старите организации в електронните спортове, Evil Geniuses (EG). За да отбележи своето дългогодишно присъствие, организацията стартира ефективен маркетингов ход, връщайки за постоянно логото на EG към оригиналната му версия от 1999. Предишното обновяване на логото през 2019 не беше прието добре от феновете, което даде на EG възможността да се представят като организация, която иска да се поучи от миналото си, за да създаде ново бъдеще. Носталгичното пътуване на EG беше допълнително придружено от капсула за стоки, посветена на оригиналното лого.
Mercedes-Benz x Riot Games: превозвачът на Summoner’s Cup
Тази година се проведе 14 -ото издание на Световния шампионат на League of Legends (LoL). Като един от основните партньори на събитието от 2020 насам, производителят на автомобили Mercedes-Benz представи нова функция. Подобно на традиционните спортни събития, автомобилната марка осигури превозно средство за превозване на трофея от Световния шампионат, известен като Summoner’s Cup. Транспортиран от персонализирания електрически G-Class SUV, Summoner’s Cup пътува до три дестинации: Берлин, Париж и Лондон. Придружавайки най-добрите от Лигата на играчите в света по време на тяхното пътуване, автомобилът на Mercedes-Benz, превозващ трофея стана не само спонсор, но и активен участник в историята на Worlds 2024.
Gen.G x Allvintage Wine: вино GenRang
Марките спиртни напитки и бира се превърнаха в обичайни участници в електронните спортове, спонсорирайки турнири и създавайки съвместни продукти със заинтересовани страни от индустрията. Въпреки това, сътрудничеството на Gen.G с корейската компания за вино Allvintage Wine e първото вино, пуснато от организация за електронни спортове. Продавано ексклузивно в Корея, Allvintage Wine произвежда чилийско червено и чилийско бяло вино за корейската централа за електронни спортове. Очарователният дизайн на бутилките, който на видно място показва талисмана на Gen.G „GenRang“, се откроява много стилно. Като лице на лансирането на иновативния продукт, жълтото създание също даде името на виното, „GenRang Wine“.
Чети ни пак за още от света на електронните спортове и не забравяй да разгледаш е-спорт секцията на topwin.
Хазартът носи риск от развиване на зависимост.