Topwin News: „Новият Трафорд“ да е като Айделовата кула

Дори верните фенове на „Олд Трафорд“ може да са скептично настроени, като се има предвид, че „червените дяволи“ се намират на 14-о място в таблицата на Висшата лига.

Нещо повече, в понеделник следобед сър Ратклиф заяви, че клубът е щял да фалира до Коледа, ако не е намалил жестоко разходите си.

И ето че няколко часа по-късно той разкри плановете за стадион със 100 000 места, надявайки се проектът да стане факт до началото на сезон 2030/31.

Собственикът на Ineos заяви: „Очевидно е, че колкото по-емблематичен или по-необикновен е стадионът, толкова по-успешна ще бъде схемата за възстановяване на разходите.

„Един наистина добър пример е Айфеловата кула. Всички по света познават Айфеловата кула.“

„Сигурен съм, че много от хората тук, които са посещавали Париж, отсядат в хотел и отиват до Айфеловата кула.“

„Имаме един милиард души по света, които следят Манчестър Юнайтед. Всички те ще искат да посетят този стадион.“

Роденият в Манчестър магнат от Ineos не смята, че регионът, от който произхожда, има стадион, който заслужава – но той има за цел да поправи това.

Затова той се обръща към архитекта Норман Фостър, който също е израснал в града, с молба да изготви плановете.

Ратклиф добави: „Северна Англия е спечелила десет медала от Шампионската лига, а Лондон – два, но Лондон има и „Уембли“, и „Туикънъм“, и „Уимбълдън“, и олимпийско село.“

„Северът заслужава да има стадион, на който Англия да играе футбол, на който да се провежда Шампионската лига и който да е подходящ за ранга на Манчестър Юнайтед.“

Той се чувства по същия начин и по отношение на английската Висша лига, добавяйки: „Висшата лига безспорно е най-добрата футболна лига в света, а може би и най-добрата спортна лига изобщо.“

„Тя трябва да има стадион, който да е поне равен на най-добрите в Европа. Днес тя разполага с някои страхотни стадиони, но няма „Бернабеу“ или „Камп Ноу“. Те са по-големи и по-интересни от стадионите, които имаме във Висшата лига“.

Юнайтед са проучили тези два испански обекта, докато са разработвали собствените си планове – както и „SoFi“ в Лос Анджелис и Олимпийския стадион в Мюнхен. Но те са искали нещо уникално за Юнайтед – и трите шатри в стил „висок връх“, които да символизират „тризъбеца“ на емблемата им, ще предадат именно това.

Със 170 000 души в списъка на чакащите за сезонни билети, Юнайтед са убедени, че ще успеят да продадат допълнителните над 25 000 билета, които ще бъдат добавени към сегашния им капацитет.

Те обаче трябва да се уверят, че разполагат с отбор, който е достоен да се представи на такава голяма сцена – и главният изпълнителен директор Омар Берада казва, че няма да изпускат това от поглед.

Той каза: „Ясно е, че нашата амбиция е да имаме най-добрия отбор в света с най-добрия и емблематичен стадион в света.“

Чети ни отново!

Снимка: Официална страница на Манчестър Юнайтед във Фейсбук

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *