„Topwin истории“: Няколко клуба, които сбъркаха с промяната на логата си

Логото е свещено за всеки един клуб. Носи определен престиж и трупа история зад гърба си. Дори и да не се влюбят точно в емблемата, феновете носят гордо отличителния белег. В новия ни материал разкриваме няколко клуба, които сбъркаха, сменяйки логото си.

Ювентус

Едно от най-големите престъпления във футбола.

Юве, чиято легендарна история е гордо показана чрез формата на овалната им емблема на райета, извърши кардиналния грях, който беше смяната на емблемата през 2019 г. Това остава един от най-лошите примери в историята за промяна на емблема.

Преди беше традиционната, уникална емблема, а сега стои буквата J. Уж е семпло, но според мнозина старото лого беше много по-автентично.

Астън Вила

В навечерието на сезон 2023-24 във Висшата лига Вила се отказа от традиционния си герб с щит и прие нова емблема. Тя бе кръгла и поразително приличаше на тази на Челси. Сама по себе си не е лоша, но е невероятно скучна.

По-късно бирмингамци се върнаха към корените си.

Кардиф Сити

Смяната на емблемата на Ювентус беше едно от най-големите престъпления, но то никога няма да засенчи това, което се случи в Кардиф между 2012 и 2015 г. Нищо никога няма да го направи.

Собственикът Винсент Тан постави началото на нова ера за клуба, като смени традиционната емблема на „сините птици“ и цветовете на домашната екипировка с червени, за да почете инвестициите в клуба от страна на малайзийските им собственици.

Това е грехът на всички грехове. Излишно е да казвам, че това не продължи дълго и след три години Кардиф с право се върнаха към синьото, със синя емблема в тон.

Кълъмбъс Крю

Това беше истински срам.

МЛС набира скорост в световен план, като хората забравят, че топ първенството на САЩ е едва на 30 години.

Затова промените в емблемите и кризите на идентичността са малко по-очаквани. Но когато Кълъмбъс Крю се отказа от уникалното си лого, на което бяха изобразени трима войници, това беше ужасно. Новият облик беше по-скоро генериран на футболен симулатор и не впечатляваше изобщо. По-късно Кълъмбъс смени кръга с по-интригуващо лого, но отново не е близо до класическата.

Нант

Вдъхновени от Торино, през 2019 г. в Нант също помахаха на собствената си история и по примера на Ювентус се идентифицираха с една-единствена буква.

Преди имаше уникален щит, който почиташе домашния им успех чрез звезди, датата на основаването им и кораб, който символизира морското пристанище. Въведена беше буквата N.

По-скоро грешка от страна на клуба.


Съгласни сме, че в днешни времена хората очакват иновации. Старите неща писват, но когато говорим за история на футболни отбори, промяната на логото е пипкаво. Личното мнение на автора е, че експериментите с емблемите могат да бъдат сведени до лимитирани футболни фланелки и изпъкването на елементи от логата. Пример за това е серията на Адидас от този и миналия сезон, когато клубове като Манчестър Юнайтед, Ювентус и Арсенал получиха класически и стилни облекла, а на преден план на гърдите изпъкваха акценти от цялото лого.

Чети ни отново!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *