„Topwin истории“: Последният победил Макс

Да бъдеш съотборник на Макс Верстапен в Ред Бул се превърна в най-малко желаното място във Формула 1. И има защо! Последните състезатели оставаха пренебрегнати от отбора, след като цялото внимание беше за нидерландеца.

Първо беше Пиер Гасли през 2019-та година, но само до 13-ото състезание, когато го замести Алекс Албон. След това дойде и ред на Серхио Перес, който направи и немислимото, но не остана в отбора. А тази година Лиъм Лоусън изкара само две надпревари преди да бъде сменен от Юки Цунода. Всички преминаха през кошмарни моменти. Всеки един от тях беше втори пилот на Ред Бул в този период, но всеки един остана далеч зад Верстапен.

Единствено Серхио Перес се задържа доста дълго, но след ужасяващия сезон 2024 и осмото място в класирането при пилотите, времето на мексиканеца в отбора изтече.

Трябва да се върнем малко по-назад, за да открием последния пилот, който караше същата кола, с каквато разполагаше и Макс, но успя да се представи по-добре от него. Някои от вас сигурно вече се досещат, че става дума за Даниел Рикардо.

Австралиецът беше съотборник с Верстапен в рамките на три сезона от 2016 до 2018, като в два от тях успя да завърши пред него в генералното класиране. Рикардо спечели четири състезания в този период и три пъти стартира от пол позишън. В същото време Макс постигна само един успех повече, но не спечели нито една квалификация.

В следващите редове ще разгледаме малко по-детайлно представянето на тези съотборници от Ред Бул в рамките на споменатите три кампании.

СЕЗОН 2016

След само четири състезания за Торо Росо през сезон 2016 Макс Верстапен беше взет в първия тим на Ред Бул за съотборник на Даниел Рикардо. И веднага това даде резултат, след като нидерландецът триумфира в Гран при на Испания, докато съотборникът му остана четвърти.

До края на кампанията Верстапен не записа нов успех. Той стъпи шест пъти на подиума с четири втори и две трети места. Освен това само веднъж завърши извън зоната на точките с 11-ото място на „Спа“ и отпадна в две надпревари.

Същевременно Рикардо също постигна една победа. Той спечели в Малайзия, шест кръга преди края на сезона. Австралиецът също регистрира четири втори места, но и три трети, с което изпревари съотборника си с един подиум. В допълнение към това той нито веднъж не финишира извън топ 10, като отпадна също два пъти.

Сметката след края на кампанията показва 256 точки и трето място за Рикардо, както и 204 точки и пета позиция за Макс. Дори да извадим първите четири състезания, от които австралиецът взе 36 точки, то разликата пак е в негова полза. Но в тях и Верстапен събра 13 пункта за Торо Росо.

Освен всичко това Рикардо триумфира и в една квалификация. Той потегли от първото място в Гран При на Монако. Австралиецът записа и пет най-бързи обиколки, донесли му още пет точки в актива, докато навлизащият все по-скоростно в спорта завъртя най-бързия тур от всички само на „Интерлагос“ в предпоследния кръг.

СЕЗОН 2017

Година по-късно двамата бяха съотборници по време на всички 20 надпревари. Тогава те завършиха и един до друг в класирането при пилотите. Само че отново Рикардо беше по-напред, на петата позиция, с актив от 200 точки. Верстапен остана шести с 32 по-малко.

Голямата разлика дойде през първата половина на сезона. Тогава Дани постигна три поредни трети места в Испания, Монако и Канада, преди да дойде големият му триумф в Азербайджан. След това той отново се качи на подиума с третата си позиция в Австрия. Към това трябва да прибавим едно четвърто и две пети места, но също така и две отпадания.

В това време Макс Верстапен не успя да завърши в цели пет старта. Освен това нидерландецът стигна само до едно трето място, дошло по време на Гран При на Китай.

В следващите 10 състезания Макс навакса с две победи, в Малайзия и Мексико, едно второ място и една най-бърза обиколка. Но също така регистрира още две отпадания и една десета позиция, носеща само точка.

Рикардо отговори с четири подиума, включващи второ място и три трети, както и четвърто и шесто място. Ако австралиецът не беше отпаднал цели четири пъти, можеше да се окаже и пред Кими Райконен в крайното подреждане. 

СЕЗОН 2018

През сезон 2018 обаче Верстапен най-после надделя над съотборника си. И от тогава насам никога не е оставал зад него. Независимо от името му. Нидерландецът завърши на четвъртата позиция при пилотите с 249 точки. Той беше постигнат след две победи, в Австрия и Мексико, четири втори и още пет трети места.

Даниел Рикардо отговори с още два успеха в началото на сезона, дошли в Китай и Монако, но нито един друг подиум и цели 8 надпревари, в които не успя да стигне до края. При все че стартира от пол позицията в две Гран При и постигна четири най-бързи обиколки, сезонът не изглеждаше толкова лош. И все пак, Рикардо остана шести с актив от 170 точки.

След това историята я загатнахме. Нито един съотборник не се е доближавал до Макс. Въпросът е дали скоро няма да видим следващия Дани?

Чети ни отново!

Снимка: Daniel Ricciardo – Facebook

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *