Topwin News: Битката се завърза още след Мексико

Надпревара номер 20 през настоящия сезон във Формула 1 не просто не ни даде отговори на въпросите, свързани с битката за титлата при пилотите. След Гран При на Мексико съперничеството между Ландо Норис, Оскар Пиастри и Макс Верстапен се завърза още повече.

Норис постигна лесна победа, доминирайки през уикенда в страната на ацтеките. С това той изпревари своя съотборник, останал пети в състезанието. Макс Верстапен пък вече е само на 36 точки от първата позиция, след като за шесто поредно състезание се качи на подиума, макар и вчера това да стана на най-ниското стъпало.

МАКС

Макар и далеч да не е с най-бързата кола световният шампион се опитва подобаващо да защити титлата си и за пети пореден сезон да сложи шампионската корона. Ситуацията за него в Гран При на Мексико се разви зле по време на квалификацията, отредила му едва пета стартова позиция зад Ландо Норис, Шарл Льоклер, Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. Още в началото обаче нидерландецът успя да спечели една позиция, макар и излизайки извън пистата.

Той така и не получи наказание от стюардите за това свое действие, с което, на практика, елиминира съпротивата на Джордж Ръсел. Още повече, Верстапен се захапа здраво с Хамилтън, припомняйки ни за малко битката за световната титлата през 2021 година. И победител отново се оказа пилотът на Ред Бул, след като британецът беше принуден също да напусне очертанията на трасето, но се върна много пред преследвачите си и отнесе цели 10 секунди наказание. С това действие Макс прогресира с още едно място в състезанието.

Стратегията на Ред Бул да заложат първо на средните по твърдост гуми, след което да довършат състезанието с меките, се оказа добре дошла за световния шампион. Той дори се опита да изпревари Шарл Льоклер за второто място, но виртуална кола за сигурност му попречи да грабне още три точки, които може да се окажат безценни в края на сезона. С едно спиране в бокса Верстапен показа как едновременно може да съхрани ресурса на своите гуми и да има необходимата скорост, за да преследва отлично представящия се болид на Ферари в ръцете на Льоклер.

За Макс сезонът става все по-добър и колебливите състезания между Гран При на Монако, където финишира четвърти, и Гран При на Унгария, където остана девети, са далеч. Той има възможността да остане близо до пилотите на Макларън и дори да атакува титлата, ако продължава да трупа солиден актив. Да, в Мексико направи крачка назад след две втори и три първи места в предходните пет старта, без да броим победата в спринта в САЩ. Но дори и след вчера той отново скъси дистанцията до лидерите.

ПИАСТРИ

Оскар Пиастри вече е втори в класирането. След отпадането в Азербайджан австралиецът така и няма по-добро от четвърто място. Още повече, той се сблъска със съотборника си Ландо Норис в спринтовата надпревара в Гран При на Съединените щати, след което завърши пети в състезание, в което Ландо беше на втората позиция. След петото място и в Мексико, Пиастри сдаде лидерството.

Сякаш нещо не е наред с автомобила на Оскар, който не може да покаже тази конкурентност, която виждахме в първите 16 старта от сезон 2025. Австралийският пилот на Макларън даде едва осмо време в квалификацията, което означаваше, че потегля дори зад Карлос Сайнц с Уилямс. Все пак доброто му каране му помогна да прогресира с три места. Пиастри се справи с двата Мерцедеса, управлявани от Кими Антонели и Джордж Ръсел, а Сайнц отпадна рано от борбата дори за точките след някои неточности в отбора му.

До последно дори Оскар Пиастри имаше шанс да се добере до четвъртата позиция, но един изумителен Оливър Беърман направи най-доброто си състезание във Формула 1, успя да удържи борещия се за титлата пилот, а и виртуалната кола за сигурност също помогна на британеца.

ЛАНДО

Именно тази кола за сигурност се оказа и причината Ландо Норис да излезе на първото място. Да, за него нямаше да има кой знае какво значение дали съотборникът му задържа върха или не, тъй като разликата между двамата оставаше една точка. Но когато е в твоя полза, е още по-добре? Особено след толкова силен уикенд.

След пет състезания без успех, в които видяхме две втори, едно трето, едно седмо и едно 18-то място, Норис се върна към победите и то повече от впечатляващо. Той потегли първи, давайки време, по-добро с 262 хилядни от втория в квалификацията Шарл Льоклер.

След това британският пилот на Макларън не спря да трупа преднина пред своите преследвачи. А тя стана толкова голяма, че прехвърли 30 секунди и 3 десети, което е най-голямата разлика, с която някой е печелил този сезон. Никой, дори за миг, не оспори лидерската позиция на Норис и той заслужено спечели този старт от Формула 1.

Остава да видим какво ни готвят последните четири състезания. А въпросите са много. Ще продължи ли прогресът на Ландо Норис? И ако да, докога? Ще може ли Оскар Пиастри да си върне скоростта и отново да се опита да стигне до победата? Ще се намеси ли още по-сериозно в битката Макс Верстапен?

Част от отговорите ще получим на 9 ноември, когато е време за класическата надпревара на пистата „Интерлагос“ в Бразилия.

Чети ни отново!

Снимка: F1 – Facebook

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *