Крис Грийли, директорът на League of Legends Esports в Riot Games коментира пред Esport Insider Световното по League of Legends, предстоящите промени в системата на играта и уроците, които компанията издател е научила през годините.
Световното първенство на League of Legends 2024 е петото най-гледано събитие за електронни спортове, регистрирано някога от Esports Charts (4,98 милиона зрители). Списъкът е оглавен от Световното през 2023 с 6,4 милиона зрители.
„Като цяло беше страхотно“, каза Крис Грийли. „Наистина е трудно, когато организираме световно в някой регион. Има толкова много фенове и които, както и ти, искат да могат да посетят събитието. Само че не можем да направим световно турне в 14 града, така че фактът, че успяхме да стигнем до три различни пазара и да донесем международна конкуренция, смятам за страхотно постижение. Това е добро присъствие в Европа.
Въпреки че общото настроение на общността беше приповдигнато и положително по време на цялото събитие, решението на Riot Games да подслони Play-Ins и Swiss Stage от състезанието в Riot Games Arena в Берлин, предизвика обратна реакция сред немалко критици и фенове. Това до голяма степен се дължи на капацитета на залата от 210 места. Грийли коментира: „Донякъде разбирахме каква ще бъде реакцията на феновете. Като цяло щяхме да направим както в Корея – Play-In в студиото и след това да преместим Swiss Stage. Шоуто в O2 тази година е голямо. Искахме да изпробваме някои различни неща, за да разберем какво работи добре за нас.“
Грийли сподели, че са избрали да използват берлинското студио за швейцарската сцена „доста бързо“, въпреки че спомена, че за следващата година в Китай се очаква швейцарската сцена да бъде малко по-голяма, „само въз основа на това, което ни е на разположение по отношение на мястото.“
Той продължи: „Опитваме се да намерим добър баланс между това как да направим най-големите части на Световните – четвъртфинали, полуфинали – да се чувстват толкова големи, колкото можем, като в същото време не караме швейцарските да се чувстват твърде малки или незначителни. Защото в много отношения това е една от най-вълнуващите части на състезанието.“
Най-голямата промяна в структурата на електронните спортове на League of Legends е въвеждането на екосистема партньор-отбор, като новите LTA и LPA включват повишение и изпадане за първи път, откакто Riot Games преминаха към франчайз модел. Тези нови лиги по-специално ще работят подобно на другия esport на Riot Games, VALORANT, като ще има комбинация от постоянни партньорски отбори с гостуващи отбори, които се борят за оцеляване всеки сезон.
Запитан за възможността тази опция да бъде въведена в други региони, Грийли каза: „LEC и LCK все още имат 10 партньорски отбора, които пазят своите места, а LPL също има 17 отбора. Не сме купили нито едно от тези места обратно. Не сме разширявали лигите. Ще видим как върви повишението/изпадането в Северна и Южна Америка и LCP. Не знам дали някога ще се разпространи в други региони, но мисля, че ще бъде добра промяна в екосистемата.“
Пренареждането на структурите на електронните спортове, колкото и значими да са, никога не е лесно. Така че промяната на всички основни лиги, за да се приспособят към ново международно събитие, всяко с различен формат, е монументална задача. Грийли участва в системата на League of Legends от 2017. Започвайки в Северна Америка чрез роли като комисар на LCS и ръководител на електронните спортове за NA и Океания, той продължи да се включва в глобалния отбор по електронни спортове през 2022. През 2024, след напускането на Наз Алетаха, Грийли пое руля по време на основните планове за преход.
Той отбеляза, че дискусиите около бъдещето на електронните спортове на League of Legends са започнали около февруари 2023 (същата година, в която LEC стартира своя формат с три разделения). Според ръководителя на League of Legend Esports на Riot Games, плановете са подхранвани от амбиция да направят своите отбори по-устойчиви в дългосрочен план, като същевременно могат да „плащат добри заплати на нашите професионални играчи“ и да позволят на отборите „да продължат да създават съдържание, което е вълнуващо за феновете.”
„2024 беше година на изграждане, докато разберем къде отиват всички части, а идващата 2025 ще бъде годината на изпълнение и демонстриране пред феновете на всички неща, върху които сме работили.“
„Календарът е претъпкан.“, сподели Грийли. „Започваме в средата на януари, завършваме в средата на ноември и няма много почивки между тях. Но пък и тази година не сме си почивали особено“, добави той. „По същество заменихме някои регионални състезания с допълнителен международен формат. Ще има шепа отбори по света, които играят през цялата година. Също така ще има отбори, които не се класират за никакви плейофи и имат много по-кратък график.“
В крайна сметка това, върху което Riot Games работиха при създаването на новия календар, беше да намерят правилния баланс. „Говорим за това от години, защото не искаме да изтощим нашите най-добри отбори и играчи, нито пък искаме отбори и играчи, които не са се класирали за плейофите, да прекарват три четвърти от годината в бездействие.”
Тъй като електронните спортове на League of Legends навлизат в нова година и нова ера, понякога е лесно човек да забрави дълголетието на играта и как тя продължава да се адаптира. Изминаха 13 години от първото световно първенство на League of Legends, спечелено от базираната в Обединеното кралство организация за електронни спортове Fnatic. На 2 ноември T1 стана новият шампион в Лондон. Сега състезателният календар се нулира и ще започне изцяло нов път към Световното през 2025 в Китай.
Снимки: Riot Games
Можеш да разгледаш и E-sports секцията на topwin тук.
Чети ни пак за още истории от електронните спортове.
Хазартът носи риск от развиване на зависимост.