След като титлата при пилотите в MotoGP беше спечелена от Марк Маркес още в 17 кръг на шампионата, провел се в Япония, не остана почти никаква интрига.
Единствено трябваше да се реши кой печели отборната титла, но вече е ясно, че това е заводския тим на Дукати. Интересна остава битката за втора и трета позиция при пилотите, в която влизат Алекс Маркес, Франческо Баная и Марко Бецеки. Именно от тях се очакваше да дадат най-доброто от себе си по време на изключително изискващото Гран При на Индонезия.
КВАЛИФИКАЦИЯТА
Още по време на квалификацията се видя, че съотборниците в Дукати нямат необходимата скорост. Световният шампион Марк Маркес и Франческо Баная трябваше да преминават още през първата пресявка. Испанецът се справи, но не и Пеко.
Марко Бецеки даде най-бързото време и си гарантира потегляне от пол позицията. Зад него остана Фермин Алдегер, а трети на първа стартова решетка беше пилотът на Тракхаус Раул Фернандес.
Алекс Ринс, Педро Акоста и Лука Марини оформиха втората тройка, а Марк Маркес остана едва девети, на две позиции зад по-малкия си брат – Алекс.
СПРИНТА
И по време на спринта се видя, че Бецеки е най-бърз от всички на пистата „Мандалика“. Той потегли лошо и най-съобразителен се оказа Лука Марини, който за малко поведе колоната. Бързо обаче италианецът беше изпреварен от Алдегер, Фернандес и Акоста.
Контакт в десетия завой на първата обиколка между Марк Маркес и Алекс Ринс доведе до наказание за световния шампион и в третата обиколка той се свлече до тринадесето място.
Не след дълго грешка на Акоста в опит да притисне лидера Алдегер доведе до отпадането му, а Бецеки започна да си връща скоростта. При оставащи осем обиколки до края той се доближи едва на две секунди от младия испанец и се получи изключително интригуваща битка. По време на последната обиколка тя беше спечелена от пилота на Априля, който има нужда от всяка една точка в опит да стигне до третата позиция при пилотите.
И все пак видяхме някои изненадващи резултати като третото място на Раул Фернандес, оставил зад себе си Алекс Маркес, както и шестото на Лука Марини. Марк Маркес завърши едва седми, а въпреки проблемите Франко Морбидели и Фабио Ди Джанантонио спечелиха точки. Последен сред завършилите остана Франческо Баная.
СЪСТЕЗАНИЕ ОТ БЪДЕЩЕТО
В неделя обаче почти нищо не се разви спрямо очакванията и гледахме състезание, което сякаш беше от бъдещето. В него Фермин Алдегер постигна дебютния си успех в кралския клас още в първия си сезон, а най-големият му конкурент беше Педро Акоста, който остана на почти седем секунди зад победителя.
Началото беше най-любопитно. По подобие и на случилото се в спринта Бецеки не започна никак добре, но този път Акоста пое лидерството пред Лука Марини, който пак дръпна сериозно от шеста стартова позиция.
Бецеки се беше озовал зад Марк Маркес, но по-високата му скорост си личеше. Само че италианецът не успя да прецени достатъчно добре разстоянието помежду им, притисна Маркес повече от необходимото и се стигна до контакт, след който двамата отпаднаха. Още по-лошото в случая беше, че световният шампион получи фрактура на дясното рамо, както беше установено по-късно.
Във втората обиколка приключи супер уикенда на Жоан Мир, който беше претендент за подиума, но падна в 16-тия завой. Така се стигна до шестица, оформяна от Акоста, Алдегер, Марини, Раул Фернандес, Алекс Ринс и Фабио Куартараро.
В седмия тур настъпи промяна и Алдегер успя да изпревари Акоста в 10-ия завой. В първия шикан на следващата обиколка пилотът на КТМ си върна лидерството, но само за секунди преди Алдегер да поведе за втори и последен път в това състезание.
Баная отпадна, но той, така или иначе, се движеше последен. Алдегер започна все повече и повече да увеличава аванса си, а битката за подиума стана свирепа. Първо предимство в нея имаше Лука Марини, след това Алекс Ринс си помечта дори за втората позиция, а Алекс Маркес се изкачваше постепенно. Малко по-назад огромно впечатление правеше и Брад Биндър, който беше едва петнадесети на старта, но не беше далеч от подиума.
И южноафриканецът финишира точно в неговото подножие. Все пак машините на КТМ, управлявани страхотно от техните пилоти, измъкнаха максимума в неделния ден. Да, Педро Акоста дори имаше аванс в няколко тура пред победителя, но в крайна сметка успя да се пребори за втората позиция.
Опитът, класата и машината на Алекс Маркес му позволиха да се качи на последното останало място на почетната стълбичка.
Въпреки страхотния уикенд на Алекс Ринс, пилотът на Ямаха трябваше да се задоволи с десетата си позиция, което беше изравнено най-доброто му място през кампанията. Колкото и време да прекара той пред съотборника си Фабио Куартараро, накрая французинът беше седми. Между тях се наредиха пилотите на VR 46 Франко Морбидели и Фабио Ди Джанантонио. Раул Фернандес грабна шестата позиция, а Лука Марини изравни най-доброто си класиране за сезона. Италианецът завърши пети, както го стори и в Унгария.
Битката между младите испанци Алдегер и Акоста обаче само ни загатва какво ни чака в бъдеще. Цял сезон Алекс Маркес демонстрира, че тази фамилия ще я чуваме все повече не само заради брат му. А и Раул Фернандес дава наченки за нещо добро от него и всички машини на Априля.
Въпреки че голяма част от интригата за сезон 2025 в MotoGP изглежда приключила, все още можем да се насладим на забележителни надпревари.
Чети ни отново!
Снимка: MotoGP – Facebook