Сезон 2024 вече надмина и най-смелите очаквания и следващите редове в Topwin News са за Формула 1
Формула 1 се превърна в прекрасен спортен продукт от най-високо качество в последните години и привлече милиони фенове по цял свят. Драматичният край на сезон 2021 и титлата на Макс Верстапен с Ред Бул в битката с доминиращия отбор на Мерцедес и Люис Хамилтън стана една от основните причини надпреварата да натрупа още повече популярност.
ДОМИНАЦИЯТА НА МАКС И РЕД БУЛ
От тогава до настоящия сезон 2024 обаче Верстапен и Ред Бул наложиха невиждано превъзходство. Нидерландецът спечели по безапелационен начин титлата при пилотите през 2022-а и 2023-а година. В първият случай той спечели 15 от общо 22 състезания и събра 454 точки или 146 повече от втория Шарл Льоклер с Ферари. При конструкторите Ред Бул събра 759 точки, а вторият Ферари – 554. Година по-късно Верстапен триумфира в 19 от 22-те издания на Гран При и само още двама пилоти успяха да се похвалят с победи. Макс постигна забележителните 17 победи в последните 18 надпревари от сезона и натрупа 575 точки – 290 повече от втория Чеко Перес. Ред Бул грабна титлата при конструкторите с над двойно повече точки пред втория Мерцедес – 860 на 409.
СЕЗОН 2024 ВРЪЩА НАДЕЖДИТЕ ЗА ИНТРИГА
Шест кръга преди края на сезон 2024 обаче бъдещето изглежда повече от любопитно. Интригата се върна и с трепет очакваме кой ще спечели предстоящото Гран При, а не кои ще са пилотите, които ще правят компания на Макс Верстапен в топ 3. Нидерландецът обаче отново стартира прекрасно със 7 поредни пол позишъна и пет победи в първите 7 надпревари. Пилотът на Ред Бул увеличи успехите си до седем в 10 състезания, а освен него до успехи се докопаха Карлос Сайнц и Шарл Льоклер с Ферари, както и Ландо Норис с Макларън.
Последва обаче спад в представянето на Ред Бул и на Макс. Още в домашното Гран При за Ред Бул Мерцедес остави всички с пръст в уста, а Джордж Ръсел стана четвъртият пилот с победа във Формула 1 за календарната година. Последва и успех на неговият съотборник Люис Хамилтън във Великобритания, след което и Оскар Пиастри стигна до дебютна победа.
След нов успех на Хамилтън на пистата „Спа“, макар и по служебен начин след дисквалификация на завършилия първи Джордж Ръсел, на Ландо Норис в Нидерландия и Сингапур, на Льоклер на домашното състезание за Ферари на „Монца“, както и втора победа за Оскар Пиастри в кариерата му, сезонът стана повече от любопитен.
Макс не е печелил вече в 8 поредни надпревари. Въпреки това нидерландецът остава лидер във временното класиране при пилотите с 331 точки, следван от Норис с 279 и Льоклер с 245. Мнозина дори обвиняват отбора на Макларън, че не дава шанс на Норис да се бори за световната титла, след като остана зад Оскар Пиастри в Гран При на Унгария, а можеше да бъде пропуснат и да триумфира и там.
При конструкторите Макларън води с 516 точки пред Ред Бул с 475 и Ферари с 441. А до края на сезона остават само още шест състезания. За първи път от сезон 2021 има отворена битка, както при пилотите, така и при конструкторите. А бъдещето обещава още повече интрига и още повече различни победители от седмината през настоящата кампания.
СЕЗОН 2025
Последния сезон преди новата ера в производството на болидите и огромната промяна в отборите с влизането на Ауди в световния шампионат дава на феновете надежди за още по-неочаквани състезания и още по-изненадващи победители. Би следвало не само привържениците на Ферари, Ред Бул, Мерцедес и Макларън да имат поводи за радост.
Една от причините за това е, че най-популярният инженер във Формула 1, човекът направил непобедимия болид на Макс Верстапен, Ейдриън Нюи напусна Ред Бул и от 2025-а ще работи за Астън Мартин, където пилот номер едно е двукратният световен шампион Фернандо Алонсо. Ферари търси опита за 2025-а и Шарл Льоклер ще има за съотборник човек, който бленува за осма титла от Формула 1, след като през 2021-а тя му бе отнета в последната обиколка. Люис Хамилтън сменя „сивите стрели“ на Мерцедес с „черните кончета“. Дългогодишният съотборник на Льоклер Карлос Сайнц ще кара за Уилямс, което означава, че най-после ще има достойна фигура, която да управлява болид на един от емблематичните отбори. Макларън едва ли ще свали нивото, а Ландо и Оскар ще бъдат още по-жадни за успехи, особено ако не съумеят да се преборят поне за титлата при конструкторите.
Единствената енигма остава в Мерцедес, където залагат на млад италианец в лицето на Андреа Кими Антонели за съотборник на Джордж Ръсел. Но и в това си има чар, а защо не и голяма изненада. Остава да научим и още две от имената на 22-мата пилоти, които ще виждаме на стартовата решетка в общо 24 надпревари, които ни очакват. А угаснат ли светлините… Шоуто, в пълния му блясък, може да започне!
Чети ни отново!
Снимка: https://www.facebook.com/Formula1