Topwin News: И Гран При на Китай не разочарова – част 1

Първи спринт, изненади и дисквалификации във втория кръг от Формула 1

Вторият старт от Формула 1 за сезон 2025 не разочарова! Освен ако не сте фенове на Ферари, разбира се. В следващите редове ще обърнем внимание на това, което се случи по време на Гран При на Китай и ще се опитаме да разберем дали има някакви закономерности спрямо видяното на тази писта, както и на „Мелбърн Парк“ в Австралия седмица по-рано.
За разлика от състезанието в Австралия тук имаше и спринтова надпревара, което направи събитията още от петък много интересни. Тогава се проведе и квалификацията за по-краткото състезание, което беше в съботния ден, когато привържениите на Ферари имаха повод за радост, която обаче бързо се превърна в тъга след новините, дошли часове след края на неделния старт. Но за тях повече във втора част, защото в първата ще се съсредоточим върху печелившите отбори през уикенда.

МАКЛАРЪН

Гран При на Китай отново принадлежеше на Макларън. Явно това ще бъде отборът, който ще доминира този сезон, освен ако другите не направят сериозни корекции, за да повишат конкуренцията. Шампионът при конструкторите от 2024-та постигна 50-ата си двойна победа във Формула 1 в неделния ден, след като състезанието се разви безпроблемно за финиширалия на първа позиция Оскар Пиастри, който потегли от първото място след чудесна квалификация. Това беше и първи пол позишън в кариерата на австралиеца, за когото уикендът в родината му не се разви положително. Пиастри успя да спечели и една позиция по време на спринта, в който финишира на второ място, потегляйки трети.
За Ландо Норис и второто място в неделя беше напълно достатъчно, но проблеми със спирачките подсказаха, че доста неща не бяха наред в колата на първия победител за 2025-та година. Уикендът за британеца започна с шесто време в квалификацията за спринта, загуба на две места по време на кратката надпревара, в която едва се добра до последната точка. В квалификацията за състезанието Норис остана трети, на 152 хилядни зад съотборника си, но направи чудесен старт.

МЕРЦЕДЕС

Поводи за радост в Мерцедес колко искаш! Интервюто след състезанието, както и цялостното поведение на Джордж Ръсел показваше колко доволен беше той след качването си на подиума, който беше под номер 300 в цялата история на тима му във Формула 1. Ръсел беше с едва пето време в квалификацията за спринта, в който остана на четвъртото място. Последваха обаче подобрения, довели до второ място в квалификацията с изоставане от едва 82 хилядни от Пиастри, след което и качване на подиума без особени проблеми. Ясно е, че колата му не може да се мери с болида на Макларън, така че Ръсел е най-добрият сред останалите пилоти след две състезания.
Най-добрият, но сред дебютантите, е неговият съотборник Андреа Кими Антонели. Седми в първата квалификация, седми в спринта, осми във втората квалификация и осми в състезанието. Резултати, които можеха и да са по-добри, но можеха и да са по-лоши. След дисквалификацията на двете Ферарите Кими се оказа дори шести, но зад Естебан Окон с Хаас. Така или иначе той е пети при пилотите след 2 Гран При и 1 къса надпревара с 22 точки от общо 57, които има вторият най-добър отбор – Мерцедес.
ХААС
И ако в Мерцедес празнуват заслужено, то в Хаас със сигурност са на седмото небе. Това беше така и от първоначалните резултати, които донесоха точки, както от седмата позиция на Окон, така и от десетата на Оливър Беърман. В крайна сметка двамата се придвижиха с по две места напред и Хаас вече има 14 точки в актива си. Повече, отколкото Астън Мартин и още три тима. Имайки предвид и факта, че французинът потегли 11-ти в неделя, а Беърман 17-ти, това си беше истинска победа за отбор без претенции и очаквания. Да, представянето в спринта не беше толкова вълнуващо с 15-то и 16-то място за двамата пилоти, но това никой няма да го помни, защото много отдавна не е имало толкова поводи за радост в тима на Хаас, колкото в неделята в Шанхай.

УИЛЯМС

Печеливш през уикенда ненадейно се оказа и отборът на Уилямс. Всичко обаче започна разочароващо с 13-та позиция за Карлос Сайнц и 9-та за Алекс Албон в квалификацията за спринта. В него испанецът остана едва 17-ти, а Албон не успя да влезе в топ 10. Нямаше особен напредък и в квалификацията спрямо показаното в Австралия. Сайнц отпадна преди третата ѝ част и започна 15-ти, докато съотборникът му поне се пребори за 10-ата позиция на стартовата решетка.
Все още в Уилямс имат много работа за вършене, което се видя от самата надпревара в неделния ден, но Албон стигна до точките, а след дисквалификациите се придвижи с две места до седмото. Така пред него има само петима пилоти с по-голям актив след две състезания. Сайц също взе първата си точка. Макар и да остана 13-ти след карирания флаг, окончателната му позиция е 10-ата, която носи на Уилямс 17 точки, колкото имат и от Ферари.
Другите шест тима по-скоро бяха от страната на губещите. Повече за тях може да прочетете във втората част.

Чети ни отново!

Снимка: F1

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *