Сериозни размествания при пилотите и нови претенденти за титлата
В първата част от този научи за новите лица, които ще видим в Moto GP през 2025-а година. Това са Ай Огура, Сомкиат Чантра и Фермин Алдегер. За тяхна сметка повече няма да гледаме Такааки Накагами, Аугусто Фернандес и отказалия се от спорта Алейш Еспаргаро. Освен това стана дума и за преминаването на отбора на Прамак Рейсинг от Дукати към Ямаха. Сега е време да изясним и всички размествания при пилотите за 2025-а година.
ДВАМА НОВИ ПИЛОТИ ЗА ЗАВОДСКИЯ ТИМ НА АПРИЛЯ
И този сезон ще гледаме четири мотоциклета на Априля. Двата на заводския отбор обаче ще бъдат управлявани от съвсем различни пилоти. Италианският производител привлече световния шампион Хорхе Мартин и изключителния през по-голямата част от сезон 2023 Марко Бецеки. И двамата сменят Дукати с Априля и преходът ще бъде много интересен, а да се влезе в обувките на Алейш Еспаргаро ще бъде трудно. Съотборникът на Еспаргаро Маверик Винялес пък ще се качи на един от КТМ-ите на грида. След като Бецеки така и не получи шанс да кара най-новото Дукати през миналата кампания беше привлечен с лекота, а и съотборникът му във VR 46 Фабио Ди Джанантонио завърши пред него в генералното класиране. Голямата промяна определено е при Мартин, който трудно ще може да защити световната си титла с машината на Априля, но пък ще получи вниманието, което заслужава един световен шампион в тима си.
В другия отбор с мотоциклети на Априля Тракхаус вече знаем, че Раул Фернандес продължава, а съотборник ще му бъде новакът Ай Огура.
НОВИЯТ ПРЕТЕНДЕНТ ЗА ТИТЛАТА
Силният сезон за Марк Маркес и то с Дукати от 2023-а убеди Джиджи Дал‘Иня да събере 6-краткия световен шампион в Moto GP с победителя от 2022-а и 2023-а Франческо Баная. Битката за пилот номер едно в заводския отбор на италианския производител може да се превърне и в битка за титлата. И двамата ще искат да грабнат успеха, след като Баная остана разочарован от второто си място за 2024-а, а Маркес изглежда във форма за първи път от последната си титла през 2019-а година. Със сигурност ни предстоят много интересни времена с двама топ пилоти, които ще яхнат две топ машини. Изборът на испанец за Дукати обаче не се хареса на италианските фенове и най-вече на Енеа Бастианини, който се представи повече от достойно като съотборник на Баная до този момент.
ДУКАТИ ОТНОВО МОЖЕ ДА ДОМИНИРА
Въпреки че губи четвъртия си отбор, а с него и два от осемте си мотоциклета, Дукати отново може спокойно да доминира като производител. В тима на VR 46 Фабио Ди Джанантонио ще получи мотоциклета за 2025-а година, а показалият много качества с отбора на Прамак Франко Морбидели ще има възможност да надгради над представянето си от миналия сезон, което го класира девети. Морбидели вместо Бецеки може да се окаже супер ход за отбора на Валентино Роси.
В Грезини Алекс Маркес става водеща фигура, от която ще се учи новакът Фермин Алдегер. 19-годишният испанец е готов да бъде по-голяма сензация от Педро Акоста, че дори и от Марк Маркес. Дали обаче това ще е достатъчно за трета позиция на Грезини и през 2025-а?
В КТМ ПРАВЯТ СЕРИОЗНИ РАЗМЕСТВАНИЯ
Вторият най-добър производител за 2024-а КТМ също трябваше да прави сериозни промени, защото вторият им най-добър пилот през изминалата кампания не беше част от заводския отбор. Така Педро Акоста ще бъде новия партньор на Брад Биндър. Това може и да вдигне нивото на юноафриканеца, който спечели само 2 точки повече от младия испанец за петата позиция в генералното класиране през миналата кампания. Акоста, който завърши шести, сменя Джак Милър.
В тима, който вече ще се казва само Тех 3, има двама нови пилоти и те вече изглеждат изключително конкурентни. От КТМ залагат на доказаните Маверик Винялес и Енеа Бастианини, които сменят, съответно, заводските отбори на Априля и Дукати и се впускат в ново предизвикателство.
ТОТАЛНАТА ПРОМЯНА В ТИМА НА ПРАМАК
Освен преминаха от Дукати на Ямаха в Прамак не запазиха и нито един от двамата си пилоти Мартин и Морбидели. Доста логично, предвид неспособността на Ямаха да се конкурира с останалите. Джак Милър обаче си намери отбор за новия сезон, след като беше освободен от КТМ. Освен това Мигел Оливейра смени отбора на Тракхаус и преминава от Априля на Ямаха.
ДРУГИТЕ
В заводския отбор на Ямаха обаче няма нови лица и партньори там си остават Фабио Курартараро и Алекс Ринс. Същото важи и за тима на Хонда HRC, където Лука Марини и Жоан Мир ще се опитат да спечелят някоя друга точка. Във втория тим на Хонда, Honda LCR вече знаем, че Йоан Зарко ще кара с един от новаците Сомкиат Чантра, за когото може да прочетете повече в първа част.
Определено тези промени ни карат да очакваме с нетърпение новия сезон в Moto GP, който обещава да бъде по-вълнуващ от изминалите две кампании.
Чети ни отново!
Снимка: https://www.facebook.com/MotoGP