Topwin News: Какво научихме от старта на сезона във Ф1? – част 2

Очаква ли ни наистина непредсказуема кампания?

След вълнуващото първо състезание във Формула 1 за сезон 2025, получихме някои дългоочаквани отговори на въпроси, които си задаваме още от края на предходната кампания в Световния шампионат. В първата част на тази статия вече имахте възможност да прочетете за това, което сториха петте най-силни тима спрямо представянето им през 2024-та. Някой от тях ни разочароваха, други не са се променили особено, а трети са направили крачка напред. 

Какви обаче ги свършиха тимовете, които сякаш са задължени поне да не изостават спрямо представянето си през предходната кампания? Прочетете в следващите редове. 

АЛПИН

За Алпин обаче задържане на шестата позиция ще е повече от успех. Едва ли някой в тима очаква силна година, така че всяко добро представяне от Пиер Гасли и Джак Дуън ще бъде добре дошло. Позитивът за френския тим се оказа 9-ото място в квалификацията за Гасли, докато съотборникът му остана 14-ти. В състезанието обаче нито един от двамата не донесе точки, след като австралиецът отпадна, а Гасли финишира 11-ти. Надяваме се да научим повече за Алпин от надпреварата в Китай.  

ХААС 

За същото се надяваме и когато става дума за отбора на Хаас. С двама нови пилоти в лицето на Естебан Окон и Оливър Берман очакванията не са високи. И това се потвърди. Все пак и двамата пилоти завършиха състезанието, но на последните две места – 13-то и 14-то. Болидът на Хаас изглеждаше най-бавният от всички, което си пролича и в квалификацията, в която участва само Окон. 

РЕЙСИНГ БУЛС

Не знам как Хелмут Марко е видял, че болидът на Рейсинг Булс е бил по-бърз от този на Ред Бул, но и този тим приключи без точки, след като още в загряващата обиколка дебютантът Исак Хаджар отпадна, а Юки Цунода остана 12-и, завършвайки само пред пилотите на Хаас. Все пак петата позиция на японеца в квалификацията в събота дава някакви надежди, че наистина “VCARBO2” е с по-добри показатели от “RB21” и в ръцете на Макс Верстапен може да изглежда далеч по-добре, отколкото в тези на Хаджар. 

Ако французинът не беше отпаднал още в загряващата обиколка, щеше да потегли 11-ти, точно пред Алонсо и Строл, което не е никак лошо. Все пак той привлече симпатии към себе си, най-вече след като видяхме как бащата на Люис Хамилтън го успокояваше след грубата грешка. Да се надяваме, че в Китай времето ще е по-добро и Хаджар ще покаже потенциала, който демонстрира само в квалификацията на Гран При на Австралия. 

УИЛЯМС

Като предпоследни от миналия сезон в Уилямс наистина няма какво друго да сторят, освен да подобрят представянето си. Истината е, че това вече е факт. Те могат да се похвалят, че са събрали само 7 точки по-малко от предходната кампания и то след едно състезание. Още повече, 10-те точки, които този тим вече има в актива си, дойдоха само от един от двамата му пилоти и това не беше Карлос Сайнц. Испанецът, който стартира 10-ти, допусна ранна грешка и остави сам Алекс Албон да се бори с фаворитите. Албон обаче показа, че не им отстъпва особено и ако разполагаше с повече скорост, нямаше да отстъпи и четвъртото място на Андреа Антонели. Все пак и петата му позиция изглежда сензационна, имайки предвид, че е напредък спрямо шестото място на стартовата решетка. 

Уилямс впечатли в квалификацията, а ако не беше отпадането на Сайнц, може би щеше да се говори още повече за сензационната първа надпревара на един от най-слабите отбори в последните сезони. Дали няма да видим завръщане на Уилямс към паметните години? Както вече казах, рано е за заключения, колкото и да ми се иска да видим повече отбори с шансове за победи. 

ЗАУБЕР 

Категорично Мерцедес е големият печеливш от състезанието в Австралия, но какво да кажем за отбора на Заубер. Тим, който имаше само четири точки през миналия сезон, а вече може да се похвали с повече от двамата пилоти на Ферари, взети заедно. И то след седмата позиция на Нико Хюлкенберг. Опитът в тежките условия на трасето в Мелбърн си пролича и немският пилот не допусна от фаталните грешки. Същото можем да кажем и за отбора му, който няма как да не отвори шампанско за това представяне. 

След съботната квалификация, в която Хюлкенберг остана 17-ти, а дебютантът Габриел Бортолето 15-ти, само подобно стечение на обстоятелствата можеше да донесе точки за Заубер. Поздравления, че не пропуснаха шанса си, защото може и да нямат много други. Все пак за Бортолето отпадането може и да е много разочароващо, но позиция пред Антонели в квалификацията е добро начало. 

Предстои да видим какво ще ни покажат отборите само след няколко дни в Китай. А след това и в още цели 22 надпревари. Сезонът във Формула 1 е много дълъг и обратите са напълно възможни, както е възможно и повечето отговори, които получихме от първата надпревара, да се окажат много неточни и да нямат общо с реалността.  

Чети ни отново!

Снимка: F1

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *